15
Jan
09

30 rahsia naluri wanita….

 

betul ke ni?betul la kot kannnnn…CHECK IT OUT… 

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang
bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu
bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya

~tepat sekali~

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu
menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa
untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu
menegur dengan ucapan maaf.

~ jangan plak bia die lame2~

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci
tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai
wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di
tengah jalan).
~love is blind~


4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang
lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya
walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki
lain.
~of course~
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung
tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti
coklat!!
~erk,boleh ke?~
6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak
tau macam mana nak menerima pujian.
~bosan ga kalo kene puji selalu…sekali sekale perang best gak,tapi bukan kutok r~
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan
kamu separuh mati, tolak cintanya dengan
lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam
diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah
buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.
~tengok orang gak…wanita yang waras dan beriman takkan wat mende yg tak pekdoh~
8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri
darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk
seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia
sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.
~better korang blah je dari die teros mengharap~
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka
rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara
termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
~tu macam style dak laki je….hmmm~
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka
ni lansung tak berguna.
~what da hack..laki pon taksuke kene camtu kan??~
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood
wanita.
~definitely maybe~
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam
diam memberikan respon positif,misalnya
menghubunginya melalui telefon,si gadis akan
bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak
berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia
akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh
minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita
tersebut.
~apekah?! BANTAH 100%…~
13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi
wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.
~depends on girl’s judgement~
14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan
dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu
dengan lebih mendalam.
~no komen~
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan
setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab
dia memang tak berminat denganmu.
~dia menjaga diri sebagai seorang muslimah laa…ape daa..~
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia
menghubungimu atau menunggu panggilan
darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
~haa…die suke la tu…heeee~
17. Jangan sesekali mengagak apa yang
dirasakannya.Tanya dia sendiri!!
~betoi3~
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering
tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini
lebih awal.
~tak gak~
19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling
romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah
rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
~erk!! perluke??!~
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe
rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang
berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah
dirinya sendiri.
~aku cari muke aku duluh,heee~

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di
fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang
akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
~sape soh becinte banyak kali~
22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan
harinya.
~assalamualaikum lagi “hip hip Horey” kott~
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia
rasa dan lalui.
~very true~
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik
dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka
yang paling cantik.
~tak gak~
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur
dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
~cinta bermaksud kahwin~
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan
mereka sepenuh hati..
~memang r, lelaki pon same~
27. Senjata wanita adalah airmata!!
~ntah~
28. Wanita suka jika sesekali orang yang
disayanginya mengadakan surprise
buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan
romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan
bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni
dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
~ntah~
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil
berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau
nak memikat wanita pandai-pandailah…
~betoi3, tapi bukan OVERPROTECTED!~
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana
apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan
disayangi sepenuh jiwa.
~waaaaaaaa~

 


0 Responses to “30 rahsia naluri wanita….”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: