31
Jan
09

PENGORBANAN YANG DIBALAS DENGAN NIKMAT…

Nikmat ALLAH yang melimpah ruah…….

Pagi2 lagi WKY meluncur perlahan meredah hujan ke tempat biasa…. Tak perlu tergesa-gesa kerana jalan tidak sesak seperti hari biasa…Perut tuan nya sudah berkeroncong ala ala jason mraz….memaksa mata tuan nya meliar mencari kedai untuk mencari sesuatu untuk dijadikan santapan…..

Apa yang ada di tepi jalan?

Mc D?

KFC?

hmmmm…..patutkah dia berhenti…..kaki tak terasa nak menekan pedal brek…tangan tak terasa ingin memberi signal ke kiri….. Terus WKY meluncur mencari santapan untuk pagi itu…. Berpusing2 mencari… Mujur tidak sesat…. Pedal minyak terus ditekan…. Hujan tidak menunjuk tanda-tanda untuk berhenti…. Sekali lagi…

McD?

ooooooo man…….. Ishk, tak bleh tak bleh….. boikot BOIKOT boikot…..

Susah tol nak cari makanan yang tak diboikot pagi itu….. Tapi dia tidak mahu tewas dek nafsu makan yang menggila tu….BOIKOT!!!!

Hmmmm…..tangan memberi signal hampa ke kekiri terus memakir WKY di depan ofis…..lapa…….hmmmm……..

Melangkah ke dalam ofis yang sejuk banget…. Yang ade cume makcik fatimah,cleaner yang banyak berjasa di dalam ofis tersebut…huhu… (salute toing2 la makcik)….

Lapa……..(padan muke,sape soh tak makan malam tadi…..)

Terus duduk hampa di meja…. Switch on computer dalam hampa…. Membelek fail2 yang ditinggal semalam…. Kerja menimbun…. Tapi…. Lapa…..wuuuuu…..

Tibe2, mesen fax berbunyi…. tooottt….tooootttt….toooottttt…… (erk,macam ICU plak…..) Baru tersedar diri nya seorang diri didalam ofis tersebut….. “Maaaakkkk ciiiikkkkkkk” teros menjerit cari makcik fatimah yang rupe2 nye berada di dapor… (terkejot orang tua tu….)

Ish mesen ni macam bunyi kat sepital….. Teringat semalam kakinya melangkah masok ke Unit Forensik HKL….Kebetulan ada satu kes polis sampai…. mayat yang tidak mati seperti biasa…. waaaaaa….. dirinya tergamam dan ibunya memegang erat tangannya…. lantas ibunya berkata kepadanya… “Ha, tu bilik posmotem utk non muslim…. tu untuk muslim….” Di papan tanda yang tertulis nama2 mayat…. ada yang bernama…. ada yang tertulis…..

 “UNKNOWN”

Ya Allah, kami memohon mati yang sempurna….

Seketika kemudian…. dia tersedar dek lagu keroncong ala ala jason mraz yang kembali bermain tanpa ditekan PLAY…. Lapa……

“eh,dah sampai? jom p makan…….”

erk……rezeki sampai….tibe2 opismate nya datang dan offer brakfast pagi itu…..

waaaaaa…….. Tak sia2  dia BOIKOT Mc D…. heeeee….. Ada rezeki lain yang Allah nak bagi…… Alhamdulillah….

Mungkin tindakan kecilnya dengan tidak membeli BEKPES kat McD dapat melumpuhkan sedikit ekonomi mereka….Walaupun pengorbanan meLAPArkan diri tu hanya kecil….tapi cepat je dibalas oleh ALLAH…. Apatah lagi jika kita melakukan PENGORBANAN yang BESAR?????

SUNGGUH DIA MAHA MELIHAT,MEMAHAMI,MENGETAHUI APA YANG ADA DIDALAM HATI KITA

PENGORBANAN KITA KEBAHAGIAAN MEREKA…


0 Responses to “PENGORBANAN YANG DIBALAS DENGAN NIKMAT…”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: