02
Apr
09

Tadi….sEmalam….Kelmarin….Esok….

Tadi….. Aku nampak tupai…. Subhanallah…. Besar sangat… Warna hitam…. Berlari2…. Melompat di bawah cahaya lampu….

 

Tadi…. Dalam opis… Aku tersengguk depan computer… Ngantok sangat….. Baru terlelap beberapa saat… Tibe2 vibrate..  Ayah Tam  kol ajak alek kampong…. huuuuu

 

Tadi…… Aku alek lambat sangat…. Tibe2 kene tahan ngan bos…. Banyak plak keje….. Dah la ngantok…..

 

Tadi…. bawak kete 60 km/jam dengan pasang lagu kuat2…. Nak ilang ngantok…..

 

Tadi…. time layan perasaan sorang2 naek tangga… tibe2 ade orang jerit panggil nama aku…. waaaaa…. wajah2 yang aku rindu….. Alhamdulillah….

 

Weekend lepas….. Aku membawa diri jaoh dari bandaraya…. Sendirian dalam perjalanan… Mengheret otak ini kesana kemari…. Banyak perkara indah berlaku….. Dan aku asyik ‘ter’jerit sorang2… “Asal lah aku tak bawak camera….waaaaaaa”

 

Isnin lepas… Aku cuti…. Sebelum mak pergi kerja…. Sempat mak masok dalam bilik aku dan menyarungkan sesuatu pada lengan ku…. Aku mamai dan terkejut….. Mak terus keluar dan cakap, ‘mak g kerja dulu’… Mengenangkan diri aku kalau tengah mamai memang merapu meraban… Jadi aku sambong lena semula…. Letih semalam masih belom hilang…. Bila aku terjaga dalam keadaan waras…. “TERIMA KASIH MAK……” Setelah usai kerja di rumah….. Aku mula bergerak keluar untuk memulakan urusan2 yang tergendala… Ayah kol ajak teman ke workshop…. “OKEY” Lepak kat workshop sampai petang…. Tiba2 teringat ada janji pada petang itu…. Segera sms dilayangkan…. Tibe2…. “U masak black peper tau” Adeh…… Aku dibuli oleh mereka….

 

Kelmarin dan semalam, Aku dapat cuti sakit… Huuuuu….. Jadinya….

Tadi….. Kerja menimbun2 dalam trail atas meja….. Cara menanganinya….. Sentiasalah tersenyum walaupun banyak mana pun kerja….. tersenyum dan tersenyum…… Allah kan ada……

 

Tadi….. Seorang sahabat menjemput aku ke mahkamah esok… “Takleh la bro, gua keje” By the way…. Tahniah Sahabat!!! Esok kamu akan bergelar PEGUAM!!!!

 

Tadi…. Adik kesayangan dari jaoh menghantar khidmat pesanan ringkas(KPR)… “Orang rindu mak,orang rindu ayah, orang rindu kak de, orang rindu kakngah…Orang rindu umah, orang rindu masakan mak, orang rindu semua” Wuuuuuu…. Hampir mengalir air mata ini…. “Akak pun rindu mamat sangattttt……..”

 

Tadi….. Apabila seorang makhluk itu sampai depan aku…. Terus dia meletakkan satu buku diatas meja… “I got it yesterday” Aku ambil dan membelek…. Buku yang sangat menarik….. Tentang mitos dan fakta yang menarek dalam membesarkan anak dari hari kelahirannya sehingga ke peringkat-peringkat seterusnya…. Alhamdulillah, TERIMA KASIH ALLAH… Kerana menemukan aku dengan hamba Allah ini… Yang mempunyai banyak ilmu tentang sesuatu yang sangat aku minat….. Yang tak kolek lokek dek idea dan explanation dari setiap soalan yang keluar dari mulut aku….. Thanks kak… THANK YOU ALLAH…..

 

Sekarang….. Aku nak tido….. Dah ngantok sangat…. Nanti jumpe di masa yang masih belum pasti…..

Sekian……

WASSALAMUALAIKUM….


0 Responses to “Tadi….sEmalam….Kelmarin….Esok….”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

